CV-mal som gjør susen

Denne CV-en mangedobler sjansene for at hun får jobb

Den hjelper selv om du ikke kan skilte med de samme kvalifikasjonene.

FREKK CV-MAL: Amerikanske Marissa Mayer skryter hemningsløst av seg selv på ett ark. Det er bra, mener CV-ekspertisen. FOTO: Tore Neset
FREKK CV-MAL: Amerikanske Marissa Mayer skryter hemningsløst av seg selv på ett ark. Det er bra, mener CV-ekspertisen. FOTO: Tore Neset Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

CV-en din kan være avgjørende for om du får jobb eller ikke. Den bør være så ryddig som mulig og ha med relevant informasjon om hvilke kvalifikasjoner du har.

På nettet finnes den en rekke maler for ulike typer jobber. Disse kan være vel og bra. Men med en standardmal risikerer du at de som formelt sett har bedre kvalifikasjoner konstant havner over deg i bunken.

Hva med å være skikkelig gæærn og prøve seg med noe helt nytt og originalt?

CV fra superdame

De fleste i amerikansk IT-bransje vet hvem Marissa Mayer er. I en alder av 41 år har hun rukket å være sjef både i Google og Yahoo, der hun nå er toppleder.

Trolig trenger hun ikke en skriftlig CV i det hele tatt, men hun laget likevel denne:

Der oppgir hun blant annet at hun har en arbeidskapasitet på 18 timer i døgnet, at hun baker cupcakes samtidig som hun lager regneark over alle ingrediensene og at hun er mest stolt av at hun klarte å øke antallet Google-søk fra noen hundre tusen per dag til over en milliard.

Slikt kan nok de færreste av oss skilte med. Og om vi kunne det, behøvde vi neppe ha anstrengt oss noe særlig for å få jobb.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer