Det kommer frem i Synovates profilundersøkelse for 2008, som måler nordmenns tilfredshet med statsetatene.
Over åtti prosent av de spurte sier de har et "meget godt" eller "ganske godt" totalinntrykk av Meteorologisk institutt. På andre plass ligger KRIPOS, mens Forbrukerombudet følger hakk i hel med en tredjeplass.
Les også: Disse stoler vi ikke på
Dårlig vær gir godt omdømme
Informasjonsdirektør i Meteorologisk Institutt, Heidi Lippestad, er både ydmyk og glad for at de kommer så godt ut av undersøkselsen. Hun tror mye handler om instituttets egentlige funksjon.
- Vi er oppmerksomme på at vi er nødt til å ha et godt omdømme, for at folk skal ta budskapet alvorlig når vi sender ut varsler om dårlig vær. Vi ble opprettet for å overvåke og varsle det farlige været, og dette er vår viktigste oppgave, sier Lippestad.
Det dårlige været fører imidlertid det gode været med seg.
- For å kunne varsle det dårlige været, må vi være på jobb 24 timer i døgnet, og da kan vil like godt varsle det gode været også. Vi er ydmyke i forhold til hva publikum trenger, sier Lippestad.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger