Derfor får du denne SMS-en

Nå må du logge inn på Coop på nytt.

COOP: Butikkjeden ber medlemmene logge inn på nytt. Foto: Martin Kynningsrud Størbu
COOP: Butikkjeden ber medlemmene logge inn på nytt. Foto: Martin Kynningsrud Størbu Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Du er neppe alene om at du har fått en tekstmelding fra Coop denne uka der butikkjeden ber om at du foretar en ny innlogging.

– Vi har fått en ny og sikrere innlogging til våre tjenester. Det betyr at du må foreta en ny innlogging, står det i SMS-en som er sendt ut til to millioner Coop-medlemmer.

NY BETALINGSLØSNING: Hos Coop Obs kan du nå scanne mens du handler. Reporter: Elisabeth Dalseg. Video: Ingebjørg Iversen / Dinside Vis mer

Sikrere pålogging

I en e-post til DinSide utdyper Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge, at dette er en del av en modernisering med ny og sikrere innlogging med tofaktor, samt ny funksjonalitet.

Dersom du ikke gjennomfører innloggingen vil du bli logget ut av appen og må fullføre prosessen senere, men Kristiansen understreker at dette ikke påvirker medlemskapet/medeierskapet i Coop.

Ingen risikerer å «bli meldt ut», forsikrer han.

Ikke satt en frist

Selskapet har inntil videre ikke satt en frist for når kundene må gjennomføre innloggingen.

– På nåværende tidspunkt har vi ikke satt en felles frist for alle medeierne, men vi ønsker at alle medeiere skal logge inn på nytt i løpet av de neste månedene, forteller han.

– I tillegg til en mer moderne innloggingsløsning, vil medeiere som har logget inn på nytt få muligheten til å legge til familiemedlemmer i sitt medlemskap.

Ved innloggingen kan du logge inn med brukernavn og passord etterfulgt av en SMS-kode, eller logge inn med BankID.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer