Derfor handler vi ikke på nett

De tre hovedgrunnene for ikke å handle via nettet var:

Publisert
Sist oppdatert

Foretrekker å handle selv i butikken,ønsket ikke å sende kredittkortopplysninger online,for dårlig utvalg.

Dårlig utvalg

Sammenlignet med menn er kvinner langt mer opptatt av at utvalget i butikken er bra. Ofte er dette avgjørende for om de i det hele tatt vurderer å handle der.

- "Jeg er opptatt av mangfold, og den følelsen har jeg ikke når jeg surfer i diverse nettbutikker. Det skal være noen fordeler ved denne type handel, og akkurat nå, finner jeg ingen (Une, 39 år)."

Startsidene til nettbutikkene må gi kundene et godt overblikk over produktutvalget, ellers blir inntrykket av butikken dårlig.

- Useriøse tjenestetilbydere og dårlige erfaringer med netthandel blir fort spikeren i kista for framtidig netthandel, sier Ørnlund.

En dårlig erfaring ødelegger

- "Jeg bestilte en hands-free engang, som ikke kom. Etter flere purringer kom den endelig, men da jeg skulle ta den i bruk, virket den ikke!"

For mange er altså dette med useriøse leverandører og slett kundebehandling et problem som gjør at de holder seg unna netthandel.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer