Jeg er strømkunde hos Fjordkraft, og de tilbyr prismatch til kundene sine.
Nettopp derfor ringer jeg dem hver måned etter å ha sjekket det beste strømpristilbudet jeg kan få via strømpris.no.
Slik kan en typisk telefonsamtale mellom meg (M) og strømselskapet (S) foregå:
- S: Velkommen til Fjordkraft! Hva kan jeg hjelpe deg med?
- M: Hei! Jeg har funnet et strømtilbud som er lavere enn det jeg har hos dere per i dag, som jeg lurer på om dere kan matche.
- S: Det kan vi sikkert. Hvilket selskap og hvilken avtale er det snakk om?
- M: (jeg sier navnet på det aktuelle strømselskapet og -avtalen, samt hva de kan tilby i påslag på spotprisen og fastutgift. Alt dette finner jeg ved å klikke på avtalen på strømpris.no).
- S: OK, denne avtalen matcher vi. Siden det ikke står noe om hvor lenge avtalen varer, får du samme pris hos oss én måned fra i dag.
- M: Flott. Tusen takk! Hade bra.
- S: Bare hyggelig. Hade.
Siden det ofte er slik at strømselskapet ikke kan matche pristilbudet til et annet selskap mer enn én måned fram i tid, må jeg ringe dem igjen etter måneden har gått. Men, telefonsamtalene som den over, tar under fem minutter, og setter du opp en påminnelse i kalenderen din om når prismatch-perioden løper ut, glemmer du det heller ikke.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger