Det danske Instituttet for Opinionsanalyse har spurt 500 forretningsreisende i transithallen på Kastrup Lufthavn hva de synes om service, mat og komfort på de flyselskapene de hadde reist buisnessklasse med de siste 3 månedene. Passasjerene måtte svare på spørsmål om benplass, kabinpersonalets effektivitet, setekomfort, matkvalitet, matens sammensetting, utvalg av drikkevarer osv Her er de oppsiktsvekkende resultatene:
Ikke bra i Skandinavia
SAS blir rangert som nest dårligst på business class. British Airways, verdens største internasjonale flyselskap, får også meget dårlige skussmål i forhold til sine konkurrenter. Til gjengjeld mener de 500 forretningsreisende at Maersk og Air France er blant det beste flyselskapene i Europa. Og ingen slår Swissair når det gjelder mat og service. Undersøkelsen er gjennomført i samarbeid med det danske forbrukerbladet Penge og Privatøkonomi, som skriver at det er sittekomforten passasjerene setter mest pris på. Servicenivået til kabinpersonalet teller også høyt, mens maten i grunn ikke er spesiellt viktig.
Dette sier passasjerene
Her er listen rangert fra best til dårligst, basert på den samlede poengsum av totalt ni kvalitetskriterier:
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger