- Det er plagsomt

Tele2 plager kunden med tulleoppringninger.

Merete Tollefsen, juridisk rådgiver i Forbrukerombudet, har sett på Tele2-kampanjen før.  Foto: Forbrukerombudet
Merete Tollefsen, juridisk rådgiver i Forbrukerombudet, har sett på Tele2-kampanjen før. Foto: Forbrukerombudet Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Jeg har blitt oppringt flere ganger tidligere i høst fra en telefonsvarer som sier ymse ting på engelsk, sier Tore (23).

Telefonnummeret abonnentene blir ringt opp fra, er +46855587899. Tore sjekket nummeret, og fant ut at det kom fra en kampanje for Tele2: Cheapcallsarehardtoresist. (Billige samtaler er vanskelig å motstå.)

- For min del ringer telefonen ofte nok, og jeg synes det er veldig plagsomt å stadig svare telefonen for å høre på tull og vås. Spesielt når man er på jobb. Jeg vurderer seriøst å bytte telefonselskap på grunn av dette, sier Tore.

Han kontaktet Tele2 for å be dem slutte med oppringningene, og fikk beskjed om at saken var ment for moro.

- De kunne ikke reservere meg for den slags opprigninger, og de hadde ikke fått klager fra noen andre som mislikte dette, sier Tore.

Han synes det er dårlig at de ikke tar klagende kunder seriøst.

Les også: Nok et mobilselskap er konkurs- Hvor ringer du billigst nå?

Hva har du på deg?

Kampanjen Cheapcallsarehardtoresist er omtalt i media før, etter at Forbrukerombudet reagerte på flere aspekter ved reklamen. Vi reagerer på at Tore ikke får reservert seg mot telefonsamtalene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer