Dette blir nytt med skatteoppgjøret

I år får du det ikke i posten, om du ikke ber om dette selv.

SKATTEOPPGJØRET: Nytt fra i år er at du må be om å få skatteoppgjøret på papir, om du ønsker det. Foto: OLE PETTER BAUGERØD STOKKE
SKATTEOPPGJØRET: Nytt fra i år er at du må be om å få skatteoppgjøret på papir, om du ønsker det. Foto: OLE PETTER BAUGERØD STOKKE Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Tidligere har alle skattebetalere fått skatteoppgjøret i posten, med unntak av registrerte e-brukere.

Fra og med i år må du derimot gi beskjed til Skatteetaten om du ønsker skatteoppgjøret på tradisjonelt vis. Hvis ikke vil du kun få det tilsendt elektronisk.

Så mye får du i feriepenger

Vil ha flere digitale brukere

Fristen for å sikre seg skatteoppgjøret på papir er tirsdag 10. juni via Norge.no, hvor du registrerer deg mot kommunikasjon på nett.

Dette gjelder alle som har registrert e-postadresse og mobilnummer hos offentlige myndigheter. De som aldri har brukt noen digitale offentlige tjenester og alltid har mottatt skatteoppgjøret på papir, vil fortsatt få oppgjøret og annen post på papir som før.

Hovedårsaken til at man ikke lenger skal få dette tilsendt i posten, er at regjeringen tidligere i år bestemte at digital kommunikasjon med det offentlige skal være hovedregelen. Dette betyr i praksis at tre millioner innbyggere nå får skatteoppgjøret kun elektronisk, skriver Skatteetaten i en pressemelding.

Når kommer skatteoppgjøret?

Første dato for skatteoppgjøret i år er 25. juni. Det er løpende skatteoppgjør fra 6. august og frem til 15. oktober.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer