Dette er IKKE Ikea

- Vi håper folk er kritiske til det de ser, sier kommunikasjonsrådgiver Frode Ullebust i Ikea.

Dette er et forsøk på å få deg til å abonnere på en sms-tjeneste der hver melding koster 30 kroner. Foto: Trivicell.com
Dette er et forsøk på å få deg til å abonnere på en sms-tjeneste der hver melding koster 30 kroner. Foto: Trivicell.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Akkurat nå sirkulerer det en e-post som lokker med gavekort fra Ikea. I emnefeltet står det at du er i finalen i Ikea-konkurransen. Men Ikea selv har ingenting med e-posten å gjøre og ber publikum være våkne og kritiske til denne typen henvendelser.

- Vi ser dessverre at det er flere aktører som prøver å utnytte vårt merkenavn til sin fordel, sier Frode Ullebust i Ikea til DinSide.

Han kjenner til e-posten DinSide viser til, som lokker med et gavekort pålydende 4.500 kroner dersom du klikker på en lenke som leder deg til en nettside og en videre konkurranse.

Se hvor lett de tok 50 kroner!

Vil ha pengene dine

Hvor store vinnersjansene er, sier teksten ingenting om, men det som er sikkert, er at hvis du svarer på inngangsspørsmålet og taster inn mobilnummeret ditt, så har du meldt deg på en SMS-tjeneste der du mottar 3 meldinger per uke til 30 kroner stykket.

TriviCell, som står bak tjenesten, opplyser riktignok om, i svært liten skrift, at møbelkjeden Ikea ikke er en sponsor av eller en partner i kampanjen, men Ikea reagerer likevel på markedsføringen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer