Både Matnett og Rema1000 har prøvd å selge matvarer via Internett, men måtte legge ned driften etter kort tid. Er det for tungvint å skru på en datamaskin for å kjøpe mat, er det norske folk ikke klare for mathandel over nettet, eller er årsaken rett og slett at kvaliteten på internettbutikkene har vært for dårlig?
Nå kommer ihvertfall Rimi og Hakon-gruppen på banen, og DinSide har sett nærmere på deres tjeneste.
Positiv start
Velkommen DinSide, er det første vi leser etter å ha logget oss på Hakon Rett Hjem. Det var ihvertfall hyggelig. På den samme siden kan vi lese om ukens tilbud som er Hakon Cola til 9,90.
Foreløpig er det bare Bærum, Oslo og Lørenskog som har muligheten til å benytte seg av Internett Rimi, mens Hagen og Co jobber med en utvidelse av dette tilbudet. (Når det kommer er uvisst ) Dette er heller ikke butikken for impulsive småinnkjøp. Du må handle for minimum 300 kroner, og bestille før klokken 11.00 for å få varene levert samme dag.
Bedre enn Rema?
I motsetning til Rema1000 som var preget av halvferdige løsninger, er nettstedet til Rett Hjem en smule mer gjennomført. Her finner du bilder og produktinformasjon på bortimot samtlige produkter, og det er meget lett å navigere i de ulike vare og handlegruppene. Det tok bare 10 minutter å plukke ut ukens matvarer, noe som hadde tatt dobbelt så lang tid i en vanlig butikk.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger