Disse bransjene får stryk

Taxibransjen blir slaktet av forbrukerne.

Taxinæringen scorer dårligst i en ny stor forbrukerundersøkelse.
Taxinæringen scorer dårligst i en ny stor forbrukerundersøkelse. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

En fersk rapport fra Statens institutt for forbruksforskning (Sifo) avdekker hvilke bransjer vi er mest og minst fornøyde med.

Og det er taxinæringen som kommer desidert dårligst ut. Deretter følger snekkere, eiendoms-meglerbransjen, og advokattjenesten.

På toppen ligger pakkereisenæringen, møbelbransjen og bilforhandlere.

>> SE HELE LISTEN- Poenget er ikke å kritisere

Barne- og likestillingsminister Anniken Huitfeld sier målet med denne rapporten ikke er å svartmale enkelte bransjer.

- Vi ønsker ikke å henge ut enkelte bransjer, men skape dialog mellom bransjene, sier Anniken Huitfeld.

Hun sier hun allerede har invitert håndverkerbransjen til diskusjon om hvordan de kan bedre tilfredsheten.

Tar til etterretning

Styreleder Tor Johannesen fra Norges Taxiforbund sier til DinSide at de har arbeidet og kommer til å fortsette arbeidet med å bli bedre.

- Vi tar denne undersøkelsen til etterretning. Alle i bransjen er enige om at nå må vi reise kjerringa.

Han tror ikke det vil ta for lang tid å bedre ryktet til bransjen.

- Om et par år skal vi ha klart å få gjort noe med det. Når man er på bunn, og jobber for å bli bedre, er det bare en vei det kan gå, smiler Johannesen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer