Det er Ikea som topper YouGovs merkevareindeks for 2018, da 59,3 prosent av de spurte kvinnene liker det svenske møbelvarehuset.
Analyseselskapet har nemlig kartlagt hvilke merkevarer som er mest populære blant norske kvinner. Målingen for 2018 gjelder for perioden 1. februar 2018 til 31. januar 2019.
Kiwi kommer på andreplass i undersøkelsen: 57,7 prosent norske kvinner har et godt inntrykk av dagligvarekjeden. Også Vipps er populært: 57,2 prosent er positive til appen.

Ikea skroter planene om fire nye varehus i Norge
Nykommer på topplisten
I 2017 var Finn.no mest populær blant norske kvinner, men havnet i 2018 på den sure fjerdeplassen.
Ellers er listen tilnærmet lik 2017-kåringen, men Q-Meieriene er kommet inn på topp ti på bekostning av Wasa.
Disse merkevarene øker mest
Blant merkevarene med mest framgang i popularitet topper Rema 1000 listen med 45,3 prosent, opp 13,7 prosentpoeng fra 2017.
Power kommer på andreplass i denne kategorien: 22,5 prosent svarer at de liker elektronikkjeden, som er en oppgang på 8,7 prosentpoeng fra året før.
Norwegian kommer på tredjeplass, med en oppgang på 8,1 prosentpoeng. 41,9 prosent er positive til flyselskapet.
