Den banken i Norge som har flest personkunder, DnB, var ikke bare sist ut blant de store bankene med nettbank. Den var omtrent den siste banken ut ovehodet, i et marked hvor nå over 110 banker tilbyr internettløsninger.
Lavinteresseprodukt
Utenom de gangene kundene er ute og shopper og kanskje overveier å bytte bankforbindelse, er de fleste lite interessert i banken sin. Bankene ser derfor også nettbankene som en mulighet til å markedsføre andre tjenester og produkter enn dem de allerede benytter overfor kundene.
Men da bør folk lokkes innom oftere enn hver lønningsdag - da de fleste betaler regninger.
Skreddersydd startside
Et av de tiltakene DnB overveier for å høyne interessen er skreddersydd startside for brukerne. Man skal kunne velge mellom forskjellige elementer man er interessert i: Kanskje kursutviklingen for visse fond og aksjer, kanskje også nyheter og værmelding.
Dette gjøres ved hjelp av en såkalt "cookie" og brukeren vil komme direkte til sin egen side uten å måtte oppgi noe brukernavn eller passord. (En slik mulighet til skreddersøm foreligger flere steder, for eksempel på Reuters Moneyline).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger