Under Future Banking i dag, som arrangeres i regi av IKT Norge og Finans Norge, annonserer DNB at de inngår samarbeid med den internasjonale betalingstjenesten PayPal. I en pressemelding sier DNB at hensikten bak samarbeidet er å gjøre det lettere for kundene deres å bruke betalingsløsningen.
DNB har over to millioner kunder i Norge mens PayPal har én million brukere.
Leder av Global Core Payments i Payl, JimMagats, sier i pressemeldingen at de ser frem til å samarbeide med DNB.
- Vi har mer enn 1 million aktive PayPal-kontoer i Norge. Mange av disse PayPal-kundene er også DNB-kunder. Derfor det det fornuftig for DNB og PayPal å jobbe sammen fordi vi da kan gjøre betaling enda enklere for kundene våre.

Nå kan DnB-kunder betale med klokka
PayPal rett i nettbanken
- Netthandelen øker, og kundene ønsker raskere og sikrere betalingsmåter. PayPal er den globale lederen i online betalingstransaksjoner, og denne samarbeidsavtalen gir oss en plattform for å kunne forbedre DNB-kundenes digitale betalingsopplevelse, sier konserndirektør for New Business i DNB, Rasmus Figenschou, i pressemeldingen.
Han sier videre at planen deres er å utvikle flere nye funksjoner som vil gjøre det enklere for DNB-kunder å administrere PayPal-kontoen direkte i nettbanken på mobil. Samtidig skal det bli enklere å bruke bankens tjenester i direkte i PayPal - både på nett og i app.
Som en del av dette blir PayPals kontooversikt tilgjengelig i DNBs nye mobilbank som ble tilgjengelig tidligere i år. Her kan kundene for eksempel legge til bankkortene sine direkte i sin PayPal-lommebok.
DNB gjør det også klart at det ligger et stort fokus på sikkerhet bak, og at de vil samarbeide med PayPal med å optimalisere arbeidet med å sikre transaksjoner og beskytte kundene mot svindel.
