DNB har hatt transaksjonstrøbbel søndag, men melder at de er i ferd med å løse problemet.
Et betydelig antall kunder i DNB opplever at penger som skulle kommet på konto søndag fortsatt ikke er på plass.
Problemet ligger i en fil med transaksjonsdata, og gjelder kun transaksjoner fra søndag. DNB har iverksatt tiltak for at kunder som er rammet av problemene kan få hjelp.
– De som har havnet i en vanskelig situasjon som følge av transaksjonsproblemene, kan få hjelp til kreditt om de kontakter vårt kundesenter, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB til NTB.
Problemet rammer både bedrifts- og personkunder som skulle fått gjennomført transaksjoner som betalinger, overføringer og lønn/feriepenger fra andre banker til DNB.
– Våre eksperter jobber nå parallelt med flere ulike løsninger, og vi har gode indikasjoner på at vi nærmer oss en løsning.
Dalsbø ber om at kun kunder som har akutt behov tar kontakt, fordi det for øyeblikket er stor pågang på kundesenteret.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger