Dropp dyrt nummer

Irriterer du deg over skyhøye minuttpriser til 820- og 815-nummer? Prisen på slike samtaler blir fort et tresifret nummer. Heldigvis finnes det gode alternativer.

Publisert
Sist oppdatert

Rådyre spesialnumre

Kundeservice, supporttelefoner, svartjenester... En rekke firma opplyser kun om 820-, 815-, eller lignende dyre telefonnummer når du skal ringe kundeservice eller supporttelefoner. Det kan fort bli en dyr affære.

"Denne tjenesten koster 24,50 kroner per minutt. Egne priser gjelder fra mobiltelefoner."

I tillegg til latterlig høye minuttpriser, kan ventetiden fort bli lang. Og der noen kun lar den latterlig høye minuttprisen løpe fra de faktisk svarer deg, må du andre steder betale for 20 minutters venting, samt den tiden det tar deg å taste deg gjennom en eventuell tjenestevalg-meny.

Les mer om hvorfor de dyre numrene er ekstra, ekstra dyre fra mobiltelefon - og med startpriser på opptil 175 kroner før du har fått sagt et pip.

Sparetips 1: La andre ta regningen

Søker du etter telefonnummer på Gule Sider, har du kanskje oppdaget Ring gratis-funksjonen. Denne er like genial som den høres ut som. I stedet for at du betaler i dyre dommer for å ringe et firma, ringer en representant for firmaet deg!

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer