Mange gleder seg nok til å få med seg premieren på den nye Tim Burton-storfilmen Alice in Wonderland i kveld.
Men det kan lønne seg å komme litt tidligere enn vanlig. Publikum som tar turen til Colosseum kino i Oslo får nemlig en ekstra overraskelse i forkant av filmen.
For første gang i Norden kan kinogjengerne oppleve en norskprodusert interaktiv 3D-reklame.
LES OGSÅ: Nå er 3D-brillene tilbake
Du bestemmer
Og når vi skriver interaktiv reklame, betyr det at publikum blir nødt til å engasjere seg.
Mens du sitter i salen må du nemlig vinke og veive med armene dine for å påvirke handlingen i reklamefilmen.
Og handlingen i reklamefilmen er enkel og grei: Et fartøy må manøvreres gjennom et brelandskap fullt av isfjell. Publikums engasjement avgjør om fartøyet kommer trygt i havn.
DÅRLIG PR-STUNT ELLER GOD UNDERHOLDNING? Vi oppfordrer lesere som ser reklamefilmen om å fortelle hva dere synes i debatten nederst i artikkelen.
Sensorer bak lerrettet
Teknologien er utviklet i England og består av kamera, infrarøde skannere og sensorer som plasseres bak kinolerretet. Du kan se demonstrasjonfilmer av teknologien her.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger