Du har blitt hørt

Nå blir nettbanken akkurat slik du vil ha den.

Vil du ha full oversikt over økonomien i ferien? Nye nettbankløsninger gjør det enklere. Illustrasjonsfoto: William Casey/iStock.com
Vil du ha full oversikt over økonomien i ferien? Nye nettbankløsninger gjør det enklere. Illustrasjonsfoto: William Casey/iStock.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Se for deg følgende: Du logger deg inn i nettbanken for å betale en regning. Under kontooversikten ser du ditt eget personlige regnskap for de kommende månedene. Ved siden av ligger husholdningsbudsjettet ditt, og nede til venstre har du en liste over hvilke forsikringer du har tegnet, og når regningene forfaller. I boksen ved siden av kan du handle direkte med Oslo Børs, og øverst i høyre hjørne har du direkte kommunikasjon med din personlige kunderådgiver - ved hjelp av chat.

Dette er noe av det Glitnir Bank ser for seg å kunne tilby sine nettbankkunder i nærmeste fremtid. Takket være web 2.0-teknologien som blant annet gjør det mulig å knytte sammen flere databaser, har EDB utviklet en bankportal som kan skreddersys etter ditt personlige behov. IBM er allerede på banen for å selge den til utlandet, og flere norske banker jobber nå intensivt med å kunne tilby de beste løsningene.

Alt på ett sted

- Til nå har alle nettbanker sett like ut. Det er det samme om det er finansmannen, tenåringen, eller farmor som logger seg inn, de har alle fått opp det samme skjermbildet med de samme mulighetene. Dette kan vi nå gjøre noe med, forklarer Jan Ludvig Werner, forretningsutvikler i IBM.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer