Musikktilbudet på DVD blir stadig større, og med innføringen av musikk i seks kanaler i SACD og DVD-Audio formatet øker også lytteopplevelsen. I USA, som ofte er en målestokk for utviklingen i Europa, er store ting i ferd med å skje.
Ifølge Jyllandsposten er salget av musikk-DVD på rask vei opp:
Eksplosjon
DVD utgjør nå fem prosent av det totale musikksalget. Salget vil eksplodere, spår plateselskapene.
- Siden selskapene setter ned prisene ned på en lang rekke DVD-udgivelser, slik at prisen i butikkene snart matcher CD-prisene på rundt 150 kroner, vil salget naturligvis øke enda mer, sier Torben Frisch, salgssjef i Warner Music Danmark til avisa.
- I tillegg er det langt flere nye titler på markedet. DVD-spillere blitt så billige at de har blitt allemannseie. DVD'ene er dessuten vanskeligere å kopiere enn CD'ene. Det øker også salget, sier Torben Frisch.
Ekstrasnadder som intervjuer, liveopptak, dokumentarer og unike låter gjør også sitt.