Fredag meldte DNB på sine nettsider at de hadde problemer med fornyelse av BankID, men tirsdag er problemene fortsatt ikke fikset. DNB-kunde Knut Roger Andersen forteller til DinSide at det er alvorlig.
- Jeg oppdaget problemene da jeg skulle åpne et brev fra Helse-Norge, som jeg trenger BankID for å få tilgang til. Jeg har fortsatt ikke fått åpnet til brevet, som er en forringelse av min frihet og livskvalitet, forteller Andersen til DinSide.
Nå får han heller ikke betalt regningene sine.
- Dette er veldig alvorlig og en håpløs situasjon. Jeg får ikke tilgang på min egen konto og midler. Jeg får heller ikke betalt regningene mine, så jeg er overrasket over at de ikke gjør noe, sier Andersen og fortsetter:
- DNB er en av mange aktører, men de har ansvaret for kundene sine. Jeg er veldig bekymret og synes det er dypt kritikkverdig at DNB ikke ordner opp i problemene. Nå vurderer jeg kundeforholdet som kritisk etter nesten 40 år
Videre forteller han at det har vært vanskelig å få tak i DNB.
- Jeg forsøkte å ringe DNB hele dagen på mandag og etter mange forsøk kom jeg gjennom seint på ettermiddagen. Da fikk jeg beskjed om at de hadde hatt problemer siden torsdag, og at de kunne ikke garantere at det ble løst innen torsdag denne uka.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger