Ideen bak forbrukerhjelpere som Norsk Familieøkonomi, Noextras og Ownersbuy er at du skal kjøpe deg fri fra egenadministrasjon, og la forbrukerhjelperne finne de beste tilbudene som er i markedet.
I tillegg skal det være en dimensjon av organisert forbrukermakt i tilbudene. Det vil si at selskapene, i kraft av sin størrelse, skal klare å forhandle seg fram til enda bedre priser enn det som er mulig for en enslig forbruker.
Men er de verdt medlemskontingenten, eller klarer du deg i grunnen bedre alene?
For å få svar på dette, har vi kartlagt gevinstene ved de mest standardiserte tilbudene til de tre mest kjente medlemsorganisasjonene som tilbyr hjelp til stressede hverdagsmennesker: Norsk Familieøkonomi, og Ownersbuy og Noextras.
Du gjør jobben bedre selv
Vi har sjekket deres tilbud opp mot prislistene som du finner gratis her på DinSide, i dette tilfellet på områdene mobiltelefoni, strøm, fasttelefoni, surfing og boliglån. Hvis våre funn på disse områdene er en indikator for resten av tjenestetilbudene, som forsikring, juridisk bistand med mer, er det bare en konklusjon du kan trekke:
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger