Dyr regning for kundene hos Oslo Energi

Oslo Energi benytter seg utelukkende av a kontofakturering. Det er negativt for deg som kunde.

Publisert
Sist oppdatert
[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Vi har fire terminer hvert år, og hvert kvartal fakturerer vi 25 prosent av årsforbruket.

Forfallet er midt i perioden, hvilket for eksempel betyr at forfall for 1. kvartal er 15. februar, sier informasjonssjefen i Oslo Energi, Kjell Stamgård.

Det som er enda mer negativt for Oslo Energis kunder er måten prisene beregnes på.

- Den pris folk blir fakturert for, er basert på en pris vi bestemte i begynnelsen av januar, sier Stamgård.

Dermed vil strømprisen i hele første kvartal bli 98,82 øre per kWh.

- Vi er godt klar over at det kan bli urettferdig dersom strømprisen fortsetter å falle, og blir mye lavere enn dette i februar og mars. Derfor vurderer vi å kompensere for denne høye prisen på regningen for 2. kvartal. Men det er ikke tatt noen endelig beslutning om dette ennå, sier han.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer