Uflaks kan skje den beste, og med forsikringen i orden, kan man få tilbake kostbare verdigjenstander, dersom uhellet er ute.
Imidlertid er det en god del, som forsøker å få ut penger de ikke har krav på, som for eksempel svindleren Fremtind forsikring nå forteller om.
Veskesvindel
Det var i fjor sommer kunden meldte at en Louis Vuitton-veske hadde falt i vannet på båttur. Samlet skadekrav på veske og mobil var på 29 990 kroner. Det viste seg imidlertid at veska aldri var kjøpt, og at kvitteringen var fremskaffet ved å kontakte en selger på Finn.
- Da saksbehandleren så at den den samme kunden hadde meldt inn fire lignende skadesaker de siste fem årene, ble det sådd tvil om hva som faktisk hadde skjedd, sier Roy-André Sørheim Lyngbø, talsperson for forsikringssvindel i Fremtind i en pressemelding.
Vedkommende hadde tidligere meldt inn tap/skade på en svindyr Hermes-veske til 84 000 kroner. Der skal kunden ha fått dekket deler av tapet.
Det viste seg også at kvitteringen på denne veska hadde et annet navn enn kundens.
Kunden erkjente til slutt deler av forholdene, og ble sittende igjen med et krav om tilbakebetaling av tidligere utbetalt erstatning. Saken ble også politianmeldt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger