EasyPC er konkurs

NETTHANDEL: Det er åpnet konkurs i boet til den norske nettbutikken Easypc.no. Har du betalt uten å få varene dine? Da har du et problem.

Publisert
Sist oppdatert

Allerede tidlig i år kom de første tegnene på at Easypc.no hadde store problemer. Alf Bretteville-Jensen var en av de fortvilte kundene som kontaktet DinSide.

Han hadde da bestilt datautstyr for 2.100 kroner uten å få varene. Og først etter at DinSide tok opp saken ble pengene etterbetalt.

Flere uheldige kunder

Dessverre var det flere som hadde problemer med EasyPC. En av våre lesere har ventet på sin bærbare PC siden januar 2003. PCen ble forhåndsbetalt med e-faktura, men har aldri kommet.

Etter gjentatte purringer og løftebrudd fra EasyPC ble saken oversendt Forbrukerrådet. Men heller ikke de klarte å komme i kontakt med nettbutikken. I september fattet tilslutt Forbrukertvistutvalget vedtak om at EasyPC måtte betale tilbake pengene, inkludert morarenter, innen fire uker.

Men verken PCen eller pengene har kommet, og nå ser det ut som om historien om EasyPC er over for godt.

Konkurs er åpnet – hva må du gjøre?

I følge Brønnøysundregisteret ble det nemlig åpnet konkurs i boet til Easypc.no ved Trondheim Tingrett den 13. november.

- Alle som mener de har noe utestående må melde kravet sitt skriftlig til meg, sier advokat Nils Håkon Risberg, som er bostyrer for EasyPC.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer