Elendig kundebehandling i SR-Bank

Et tapt Visakort, en sperring som ikke fungerte, en bank som lovet å ordne opp i problemene, men i stedet påla vår leser unødvendige gebyr. Dette er historien om da SR-Bank mistet en trofast kunde.

Ill: Anne Angelshaug
Ill: Anne Angelshaug Vis mer
Publisert

Vår leser var på skiferie i Chamonix i Frankrike, da hun 12. april i år oppdaget at Visakortet var forsvunnet. Hun ringte umiddelbart til SR-Bank, og fikk sperret kortet. Nå regnet hun med at problemet var ute av verden, men den gang ei. Problemene hadde så vidt startet.

Fransk svindel

25. april oppdaget vår leser at noen misbrukte kortet hennes. En franskmann hadde betalt 10 mindre beløp (rundt 100 kroner) med Visakortet. SR-Bank ble kontaktet med en gang. Deres svar var at dette hadde skjedd fordi de bare hadde lagt inn en svak sperring på kortet. De lovet å legge inn en sterkere sperring, og vår uheldige skiturist skulle få tilbakebetalt pengene.

Vil du lese mer om hvorfor franskmannen har klart å tappe kontoen, og hva du må passe på, kan du klikke på denne linken: 9520">Sleipe kortsvindlere

Måtte følge med selv

For å få pengene tilbake måtte vår leser følge med på kontoen selv, og gi banken skriftlig oversikt over hvilke transaksjoner hun ikke vedkjente seg. Vår leser hadde god oversikt over kontoen, da hun hadde nettbank, og daglig tilgang til Internett. Og heldigvis for det. Tappingen av kontoen stoppet nemlig ikke etter at den ”sterkere sperringen” var lagt inn.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer