Dette spør vi Forbrukerrådet om

Elkjøp topper liste hos Forbukerrådet: - Ikke hyggelig

Elkjøp topper listen over selskaper som Forbrukerrådet får flest henvendelser om. Men det er likevel spørsmål om bil og bolig de aller fleste trenger hjelp til.

FLEST HENVENDELSER OM ELKJØP: Elkjøp topper firma-listen over hvilke selskaper Forbrukerrådet har fått henvendelser om fra forbrukere, i 2018. - Store firma med mange kunder er de som topper som motpart. Det er først interessant når selskaper som ikke har så stor omsetning, kommer høyt opp på lista, som Tesla, sier Inger Lise Blyverket, direktør i Forbrukerrådet, til Dinside. Foto: NTB scanpix
FLEST HENVENDELSER OM ELKJØP: Elkjøp topper firma-listen over hvilke selskaper Forbrukerrådet har fått henvendelser om fra forbrukere, i 2018. - Store firma med mange kunder er de som topper som motpart. Det er først interessant når selskaper som ikke har så stor omsetning, kommer høyt opp på lista, som Tesla, sier Inger Lise Blyverket, direktør i Forbrukerrådet, til Dinside. Foto: NTB scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Forbrukerrådet offentliggjorde i dag statistikker over hva det er de får henvendelser om fra publikum.

De skriver at spørsmål til Forbrukerrådet om strøm og fly økte med henholdsvis ni og ti prosent i fjor, men at de områdene flest forbrukere kontakter dem om er bil og bolig.

Og på tross av dette: På toppen av listen over selskaper de får flest henvendelser om er det verken selskaper som beskjeftiger seg med strøm, fly, bil eller bolig:

På toppen, med desidert flest henvendelser finner vi elektronikkjeden Elkjøp, med 962 henvendelser.

#2: På andreplass: Power/Expert, med 492 henvendelser.

#3: På tredjeplass: Telenor, med 405 henvendelser.

#4 og videre: Men så, fra fjerdeplass og nedover topplista, kommer bil- og fly-henvendelsene. For i fallende rekkefølge kan vi nevne Tesla, Norwegian og Møller bil.

Du kan se hele listen lenger ned i artikkelen.

- Ingen svarteliste!

Merk dette: Listen med selskaper er antall henvendelser.

- Det er selskaper der forbrukeren har tatt kontakt med oss for å få individuell veiledning, forklarer Henrik Ebne i Forbrukerrådet til Dinside, og sier videre at det generelt er slik at selskaper med mange transaksjoner i løpet av året kommer høyt på denne listen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer