En av tre vet ikke hva de kjøper

– Når folk er misfornøyd, kommer de ikke tilbake, sier kommunikasjonssjefen i Elkjøp.

Apple er selvsagt på plass når Elkjøp kurser sine selgere i nye produkter. Foto: Per Ervland
Apple er selvsagt på plass når Elkjøp kurser sine selgere i nye produkter. Foto: Per Ervland Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Har du elektroniske produkter eller artikler hjemme som du ikke vet hvordan fungerer?

Da er du ikke alene. Så mange som 34 prosent, eller hver tredje nordmann, svarer ja på dette spørsmålet i Elkjøps kundeundersøkelse for 2011.

– Det vi er redd for, er at kundene sitter hjemme og blir irriterte når de har brukt mye penger på et produkt og så ikke har noen glede av det, sier kommunikasjonssjef i Elkjøp Åshild Indresøvde til DinSide.

Frykter irriterte kunder

Og irriterte kunder er noe av det Elkjøp frykter aller mest.

– Når folk er misfornøyd, kommer de ikke tilbake, sier Indresøvde.

Derfor legger elektronikkjeden stor vekt på å kurse sine ansatte, blant annet gjennom Elbit 2011. Der samles i disse dager 1.600 lyd og bilde- og data og foto-selgere fra Elkjøp i hele Norden for å bli kurset av forhandlere i nye produkter og muligheter.

Kan menn mer om elektronikk enn kvinner? >>> Se svaret

– Ingen spørsmål er for dumme

To av deltakerne på Elbit 2011 er Marius Wiik og Henrik Stene som jobber på Elkjøp Lørenskog. De er snart ferdige med to dager med messebriefing og kursing av spesialister og mener opplæringen er viktig og lærerik. Nå skal de tilbake i butikken og hjelpe kundene med produktinformasjon.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer