Er dette Norges beste kundeservice?

Bredbåndsleverandør med et frynsete rykte stakk av med tittelen årets beste kundeservicebedrift i går.

Publisert
Sist oppdatert

Bredbåndsleverandøren NextGenTel ble kåret til årets kundservicebedrift under Call Center Dagene i går. NextGenTel tar over tronen fra Chess.

Enig? Diskuter under

Snudde kritikk til

- Vårt kundesenter hadde et dårlig rykte, men vi har gjort en rekke grep som nå altså betaler seg i form av både fornøyde kunder og denne prisen, sier direktør for kundesenteret i NextGenTel, Elin Nina Visthoff i en pressemelding.

Lesernes verste serviceopplevelser

Det er Dolphin Software, SeeYou, Bright og Confex står bak prisen, og selve målingene er det SeeYou som har gjennomført.

- Denne undersøkelsen ble foretatt over telefon, og vi tok 20 anonyme samtaler til alle bedriftene i månedsskiftet mars/april, sier Reidar Skorpen, salgssjef i SeeYou til DinSide.

- Alle kundesentrene testes etter de samme kriterier, blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og dialogform/tone. Våre observatører, som er vanlige forbrukere, opptrer som vanlige kunder og ringer kundesentrene og gjennomfører et rollespill gir de ulike kundesentrene karakterer på ulike kriterier. Den som får høyest totalscore vinner, sier Skorpen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer