Først kom hippien. Så kom jappen som kjørte bensinslukere og viste frem hva hun tjente i merkevare og konsumvaner. Nå har hybridforbrukeren scuppien landet, og hun vil ha alt.
Scuppie står for Socially Conscious Upwardly Mobile Persons. Definisjonen på et slikt mennesker er:
The Scuppie Handbook er på vei, og forfatter Chuch Failla er en selverklært scuppie. Han sier at Gordon Gekko fra jappefilmen fra 1987, Wall Street, har blitt grønn:
- I dag vil vi ikke bare leve godt, vi vil gjøre godt også. Vi vil i hvert fall ikke gjøre noe som skader. Vi vil fortsatt elske penger og vil gjerne vise det frem. Men for å få status nå kjører man miljøbil, bruker 50.000 dollar på solcellepanel og går med en chic garderobe laget av hamp, soyafiber og resirkulerte materialer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger