Eurocard pusher ID-forsikring

Men er det forbrukeren som skal ta kostnaden for ID-tyveriene?

Foto: Colourbox.com
Foto: Colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I disse dager mottar alle Eurocards kunder tilbud om en forsikring mot ID-tyveri. Dermed er det mange som lurer på om de skal slå til på tilbudet om en slik forsikring. Er det nødvendig, eller er dette kun er en skremselskampanje fra kortselskapet for å tjene lettvinte penger på kunders uvitenhet?

DinSide har tidligere omtalt to typer ID-forsikringer som tilbys i Norge: Eurocard og HELP forsikring.

Innholdet i de to forsikringene varierer noe. Mens HELP forsikring ser ut til å tilby en større grad av juridisk bistand dersom du skulle bli utsatt for ID-tyveri, dekker Eurocards forsikring økonomiske tap for eksempel ved tyveri av nøkler og papirer eller misbruk av SIM-kort etter tyveri av telefon.

Les mer om HELPs forsikringLes mer om Eurocards forsikring

Også Terra kort tilbyr ID-forsikring som en del av avtalen dersom du blir eller allerede er kortkunde. Og det vil ganske sikkert komme flere tilbydere på banen.

1 av 20 har opplevd det

Så kan man spørre seg om ID-forsikring virkelig skal være nødvendig? Og burde ikke kostnaden dekkes av andre parter?

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.