Det finnes et titalls byråer her i landet som driver med intervjuundersøkelser. De samler sammen paneler av tilfeldig valgte forbrukere for å diskutere nye produkter, reklameannonser, og forretningsideer. Dette gjør de på oppdrag fra store produsenter av husholdnings- og forbrukerartikler
Dersom Freia vurderer å lansere en ny peanøttsjokolade, men er usikker på om smaken vil appellere, ringer de et markedsbyrå for å gjennomføre en sjokolade-smakstest. Er du en av de heldige som blir oppringt, kan du se frem til to timer med sjokoladespising, sosialt samvær, diskusjon og 300-500 kroner rett i lomma.
Snakk og få mat
Scan-Fact arrangerer i underkant av 10 intervjuundersøkelser i uka. Her kan du delta i diskusjoner om alt fra barnebleier, ølreklamer, tyggegummismak, hårsjampo til design av tannbørster, opplyser Jannicke Flesland i Scan-Fact.
Belønningen for å være med er gratis pizza, mineralvann og en gavesjekk som varierer fra tre- til femhundre kroner. Hele undersøkelsen tar ikke mer enn et par timer, og foregår som regel på kveldstid.
- Det er imidlertid en begrensning på maksimum en undersøkelse i halvåret per person, sier Flesland. For de som vil mene noe om det meste anbefaler hun å prøve flere byråer
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger