Hender det at du går hjem fra jobb og tenker - hva fikk jeg egentlig gjort i dag? Du er ikke alene. Mange lar seg distrahere på jobben, og kan kjenne at hele dagen har gått uten at man har fått gjort «noe».
For å få mer ut av arbeidsdagen din må du prioritere de riktige tingene. Få unna de viktigste oppgavene først. Med litt displin og økt bevissthet rundt egen tidsbruk er du godt på vei.
Les også: Googlesøket som koster deg jobben
Dagens ulike faser
Mange har jobber som består av en rekke ulike arbeidsoppgaver. Noen krever mer konsentrasjon, mens andre oppgaver må man bare få unna. Er du sliten kan du rydde litt i innboksen, mens det krever mer av deg å skrive en presentasjon.
– Vi er som regel mest opplagt tidlig på dagen, så det er lurt å gjøre høykonsentrasjonsoppgaver på formiddagen. Møter kan du gjerne legge etter lunsj, råder Cecilie Thunem-Saanum, selvstendig kursholder i kommunikasjon og tidsbruk.
Thunem-Saanum påpeker dessuten at man bør legge en plan for hvordan man skal disponere arbeidsdagen, så man er sikker på at man får unna de viktigste arbeidsoppgavene.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger