Få stram rumpe!

Du trenger ikke dra til et treningsstudio for å stramme opp rumpa. Dette kan du også gjøre hjemme på stuegulvet. Her viser vi deg hvordan!

Publisert
Sist oppdatert

Selv om det fremdeles er både noen uker og måneder igjen før årets bikinisesong braker løs, behøver du ikke la rumpa di få leve helt sitt eget liv. En stram rumpe er fint å ha året rundt!

Spinning og løping strammer opp rumpemuskulaturen, men det er ikke slik at du må ut på mark og sti eller dra til et treningsstudio for å trene opp rumpa. Det er nok heller mer en dårlig unnskyldning. For rumpa kan like gjerne trenes hjemme på stuegulvet!

Vi viser noen gode rumpeøvelser!

Slapp? Her er treningen for slappfisker

Rumpeøvelser på stolen Legg deg på magen over armlenet på en stol eller en sofa. Legg hoften på kanten av armlenet. Se nedover slik at nakken er rett. Kjenn at du spenner magemusklene mens du løfter det ene benet så høyt du klarer. Senk benet igjen og gjenta øvelsen cirka 15 ganger i et rolig og kontrollert tempo. Løft benet på utpust og senk benet på innpust.

Benløft på gulvetLegg deg på siden på gulvet og bøy hoften. Løft kneet ditt så høyt du klarer, og senk det uten å slappe av i rumpeballen. Spenningen i bein- og rumpemuskulaturen skal holdes hele tiden. Tenk at du har en ballong mellom beina, for å unngå å samle lårene helt når du senker beinet igjen. Gjenta øvelsen 15 ganger og bytt side.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer