Vi har kjøpt og mottatt internett fra samme leverandør i flere år. På grunn av noen omlegginger hos leverandøren, ble vi en periode fakturert via post i stedet for avtalegiro, men siden mai har vi ikke fått noen faktura, verken i postkassen eller nettbanken. Internett har vi, derimot, hatt hele veien.
I september oppdaget vi de manglende fakturaene siden mai, og ringte leverandøren for å opplyse om dette. Må vi nå betale for månedene vi ikke har mottatt faktura?
Dette spørsmålet stilles via nettjenesten Advokatenhjelperdeg.no.
Vant til at det går av seg selv
Før du tenker at dette er en lite observant forbruker som ikke får med seg at regningene uteblir i flere måneder, er det verdt å minne om at når fakturaene betales automatisk med avtalegiro i nettbanken, er dette noe de fleste av oss vier lite oppmerksomhet.
Vi regner jo med at regningene kommer som de skal og betales likedan.
Ja, du må betale alt
Men hva svarer advokaten på spørsmålet over - må forbrukeren betale alle fakturaene som ikke er mottatt når det later til å være omleggingen hos internett-leverandøren som må ha forårsaket en eller annen feil i faktureringssystemet deres?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger