Med økte matvarepriser har dagligvarekjedenes kundeprogrammer blitt enda mer attraktive enn før. Ifølge våre nyeste pristester er det ikke er mange kronene som skiller lavpriskjedene.
Da kan et medlemstilbud på en vare du kjøper ofte, komme godt med.
Droppet 10-på-10
Handler du på Rema 1000, lønner det seg å bruke Æ-appen. Med denne får du blant annet 10 prosent rabatt på frukt og grønt, 50 prosent på alle bleier samt personlige priskutt.
I mai i fjor gjorde imidlertid dagligvarekjeden om på rabattordningen sin. De fjernet det som ble kalt «10-på-10 lista» og erstattet det med personlige priskutt.
- Alle Æ-brukere får personlige priskutt, og aktive Æ-brukere får flest. Antall vil kunne variere fra uke til uke, men mellom 5 og 10 personlige priskutt på mellom 10 og 30 prosent, sa Pia Mellbye, markedsdirektør i Rema 1000 til DinSide i fjor.
Rema 1000 hevdet endringen kom som en følge av kundenes tilbakemeldinger.
- For eksempel fanget ikke de 10 varene man fikk 10 prosent priskutt på raskt nok opp endringer i kundenes handlemønster, sa Pia Mellbye.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger