Får varene tilbake i hyllene

Forbrukere utøver makt på Facebook. Det har vist seg å fungere.

Denne sjokoladen kjemper 21.000 forbrukere for å få tilbake.  Foto: Nidar
Denne sjokoladen kjemper 21.000 forbrukere for å få tilbake. Foto: Nidar Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Husker du Soho-sjokoladen? Det er det nemlig mange her i landet som gjør! De savner den så mye at det er laget en gruppe på Facebook som heter "Soho Sjokoladen". Det som er greia er at gruppen har over 21.000 medlemmer, og Nidar har ikke foretatt seg noe, skriver leseren Stefan i en mail til DinSide.

- Nidar sendte ut et standardsvar, at de overvåker interessen og vil ha oss i bakhodet når vi var 7.000 medlemmer ... Nå er det tre ganger så mange medlemmer!

Han sammenligner med Facebook-aksjonen som kjempet for å få brusen Urge på 1,5 liters flasker. Brusen kom i hyllene, og det med færre gruppemedlemmer enn det SOHO-sjokoladen nå har. Det samme skjedde med brusen Tropo.

- Burde ikke Nidar vri på liket snart? Vi føler at denne saken sårt trenger litt publisitet, skriver Stefan.

Les også: Store protester mot Facebook

Ga etter for presset

Det skal ha kostet Nidar 70 millioner å utvikle Soho-sjokoladen, en bom man ikke glemmer med det første.

Den savnede sjokoladen Soho hadde sjokoladetrekk, youghurtfyll og crispkuler. Nidar skriver på sine nettsider at den "skulle kapre unge, urbane mennesker".

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.