Feil fikset

Apple Pay-trøbbel for Storebrand-kunder.

BETALINGSTRØBBEL: Det var problemer med både Apple Pay og Google Pay for Storebrands kunder. Foto: Storebrand
BETALINGSTRØBBEL: Det var problemer med både Apple Pay og Google Pay for Storebrands kunder. Foto: Storebrand Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Oppdatering: Onsdag formiddag melder Storebrand at feilen med de mobile betalingstjenestene skal være rettet. Betaling med deres kort skal nå fungere som normalt også i Apple Pay.

Tirsdag bekreftet Storebrand overfor DinSide at de hadde tekniske problemer knyttet til mobilbetalingstjenestene til Apple og Google.

Ukjent årsak

- Det er riktig at vi har hatt noen tilfeller av dette for våre kunder. Vi jobber for øyeblikket med å finne årsaken, uttaler kommunikasjonssjef Andreas Nyheim i Storebrand til DinSide.

Ifølge Nyheim har de ikke noe presist anslag for hvor mange kunder som er berørt av problemene.

Foreløpig løsning

Inntil videre er den enkleste løsningen å slette kortet i Apples lommebok og legge det inn på nytt.

Da fungerer kortet som normalt, forteller kommunikasjonssjefen.

- For ordens skyld så kan kundene også betale med det fysiske kortet sitt som normalt, understreker han.

På Storebrands nettsider står det tirsdag ettermiddag at også Google Pay er rammet av problemer.

Feil fikset