DNB

Feil fra banken: - Ikke svindel!

Natt til onsdag fikk mange DNB-kunder en uforventet e-post. - Det dreier seg ikke om svindel, forklarer banken.

FEILMELDING: DNB sendte ut e-post til en rekke kunder. Foto: NTB Scanpix
FEILMELDING: DNB sendte ut e-post til en rekke kunder. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Velkommen som Saga-kunde! Selv om vi bryr oss om alle kundene våre, skal du vite at du som Saga-kunde betyr noe litt spesielt. De nye Saga-kortene er på vei til deg i posten, men du kan allerede nå benytte deg av de nye fordelene dine, sto det i e-posten fra DNB.

I e-posten ønsket DNB mange kunder som ikke oppfylte kravene, velkommen til den eksklusive kundeklubben. På DNBs nettsider beskrives SAGA som et program som passer for deg som har inntekt på 1 000 000 kroner.

Romerikes Blad omtalte saken først.

Denne e-posten fikk en rekke DNB-kunder. Foto: Skjermdump
Denne e-posten fikk en rekke DNB-kunder. Foto: Skjermdump Vis mer

Til DinSide kommer Vidar Korsberg Dalsbø, pressekontakt i DNB, med følgende forklaring:

- Her har det skjedd en menneskelig feil som har ført til at en rekke kunder har fått feil melding. Det dreier seg altså ikke om svindel, men i julens ånd får vi ta dette på kontoen til rampenissen. Vi er i gang med å sende ut rett informasjon nå, og alle kundene som har fått feil melding vil få rettelse. Vi kommer også til å opplyse om dette i våre egne kanaler og i sosiale medier.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer