Kundeservice

Finn.no til topps i Kundebarometeret nok en gang

For tredje gang er Finn.no vinner av Norsk Kundebarometer. Samtidig viser kåringen av kundenes tilfredshet med norske bedrifter aldri har vært høyere.

BEST KUNDESERVICE: Finn.no vinner Norsk kundebarometer - for tredje gang. Foto: Kirsti Østvang
BEST KUNDESERVICE: Finn.no vinner Norsk kundebarometer - for tredje gang. Foto: Kirsti Østvang Vis mer
Publisert

Ifølge Dagens Næringsliv har Finn.no en kundetilfredshet på 84,6, en oppgang på 1,4 fra samme undersøkelse i 2020.

På andreplass, slått med minst mulig margin, ligger Flytoget, som har kundetilfredshet som har økt med 3,8 til 84,5.

Så følger Interoptik (82,8), BMW (82,6) og NAF (82,3).

Det er Handelshøyskolen BI som står bak Norsk Kundebarometer. Prosjektleder Pål Silseth regnet i år med at kundetilfredsheten ville falle noe på grunn av koronatiltakene og deres innvirkning på handelsnæringen og service- og reiselivsnæringen.

– All fornuft tilsa at vi ville få en nedgang slik vi har hatt det ved tidligere kriser. Men vi fikk derimot en markant oppgang i de aller fleste bransjer. Faktisk er årets gjennomsnittlige kundetilfredshet historisk høy med 73,4 poeng. Aldri før har selskapene hatt så mange fornøyde kunder som i fjor, sier Silseth.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer