Flat mage til jul

Vil du kvitte deg med magefettet før julefeiringen? Her er tipsene som gir deg flat mage innen julaften:

Publisert
Sist oppdatert

Vil du ha en flat mage på kort tid? Da bør du satse på fettforbrennende trening i form av løping, sykling og rask gange i minst 20 minutter. I tilegg bør du ha to til tre intensive magetreninger i uken.

Les også: Intervaller er best trening

Her er 5 tips som kan gi deg flatere mage på noen få uker:

1. Trening av magenKorte sit-ups: Ligg på rygg med føttene på en benk slik at du holder 90 graders vinkel i hoftene. Hold hendene bak hodet, men pass på å ikke dra i hodet. Rull deg opp så langt du kan, hold et øyeblikk og rull sakte ned igjen. Gjenta i 3 serier med så mange repetisjoner du klarer. Denne øvelsen trener øvre del av magen.

Knestående: Stå på alle fire med rett rygg. Pust ut all luft og trekk deretter navlen inn så langt du kan. Hold i 5-10 sekunder og pust deretter inn igjen, Gjenta 3 serier med 10 repetisjoner. Denne øvelsen trener den indre tverrgående muskelen.

Hofteløft: Ligg på ryggen med armene langs siden og knær og hofter i 90 graders vinkel. Forsøk å løfte bekkenet fra gulvet uten å gynge. Løft så høyt du kan og hold et øyeblikk. Senk langsomt ned. Gjenta i 3 serier med så mange øvelser du klarer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer