Har du fasttelefon? Da har du god grunn til å føle deg spesiell.
Antallet fasttelefoniabonnement har nemlig falt med nærmere åtte prosent det siste året, viser Post- og teletilsynets (PT) ekomstatistikk for første halvår 2010.
- Tallene viser tydelig at selve trafikken innenfor fasttelefoni faller mer enn antallet abonnementer. Dette betyr at fasttelefonen brukes mindre enn tidligere, sier direktør Willy Jensen i en pressemelding.
Nådestøt for fasttelefonen? Dette er NetCom Hjemme
Flere vil ha mobiltelefon
Både trafikk og omsetning faller for både tradisjonelle fasttelefoniabonnement, som PSTN og ISDN, og bredbåndstelefoniabonnement.
I gjennomsnitt ringte en privat fasttelefonikunde 1500 minutter første halvår 2010, mot 1600 minutter første halvår 2009.
Og hva er årsaken til denne nedgangen? Mobiltelefonen, selvfølgelig. I motsetning til mobilabonnement, går kurven til fasttelefoniabonnement bare nedover.
Husholdningen opplever kanskje ikke at de trenger en fasttelefon? spør Elisabeth Aarsæther, informasjonsdirektør i Post- og teletilsynets (PT).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger