Den grønne bølgen har for alvor slått inn i dagligvarebutikkene, og det merkes på salget av økologisk mat. Det skriver Aftenposten i dag.
Kvinnene var først ute med å kjøpe økologisk mat, men det siste året har også mennene rykket inn. Mer enn én av fire kunder har nå økologiske matvarer i handleposen når de kommer ut fra dagligvarebutikken. Dette fremgår av forbrukerundersøkelsen "Økobarometeret" som kartlegger interessen for økologiske produkter i Norge.
Spiste kun økologisk i tre år - men ble han sunnere?
Mennene i gang
Undersøkelsen viser at det nesten er dobbelt så mange som handler økovarer nå som i 2004. Og stadig flere menn kaster seg på bølgen. 15 prosent av de spurte mennene hadde handlet økologisk mat i fjor, mens tallet i år har økt til 24 prosent.Les også: Menn vil ha yngre kvinner
Store prisforskjeller mellom kjedene
- Tradisjonelt er det kvinner som har kjøpt mest økologisk mat, og det skyldes nok at det er de som har mest interesse for mat, helse og barn, sier forsker ved Norsk bygdeforskning, Oddveig Storstad til Aftenposten.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger