- Følte meg snytt

Det er store prisforskjeller fra nett til butikk. Gode tilbud, eller bare lureri?

- Følte meg snytt
Publisert
Sist oppdatert

De fleste elektrokjedene har nå egne nettutsalg som stort sett selger de samme produktene som du får i butikken. Men prisene varierer, og ofte ligger de langt under det du må betale hvis du handler på den tradisjonelle måten.

Billige varer er bra, men en del varer finnes ikke på lager i nettbutikken, og man blir henvist til nærmeste butikk som har varen på lager. Men i butikk er varen mye dyrere. En DinSide-leser reagerer på dette, og mener at det skjer for ofte.

Prissjokk hos Elkjøp

50 prosent dyrere

- En hvit Nokia 6300 kostet 1.299 kroner i Elkjøps nettbutikk, men som vanlig var ikke varen på lager. Man reiser så til nærmeste Elkjøp-butikk med ideen om at det er noen kroner dyrere å handle i butikken. I dette tilfellet var telefonen priset til 1.995 kroner, men mange kunder kjøper kanskje likevel når de først har tatt turen.

Telefonen vår leser sikter til, er altså over 50 prosent dyrere i butikk enn på nettet. Jon Arne Tjøstheim (19) opplevde det samme da han skulle være med å kjøpe ny TV til sine besteforeldre.

Tilbudet på nett var 4.495 kroner, men varen var ikke på lager. Tjøstheim fikk opplyst at Expert i Grenseveien hadde fem stykker på lager, men da han kom dit var prisen 5.995 kroner for samme tv, altså 33 prosent mer. På grensen til lureri, mener Tjøstheim.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer