Forbudt å reklamere for dette

Filmtittelen på en av årets mest omtalte filmer setter sinnene i kok i Jerusalem.

Publisert
Sist oppdatert

Sex and the City er en av årets mest omtalte, og for mange mest etterlengtede filmer. Filmen om de fire single damene i New York, basert på TV-serien med samme navn, er forventet å bli en storhit over hele verden.

Reisetips til New York

Men mens publikum står i kø for å sikre seg premierebilletter, reagerer de folkevalgte med avsky. Bystyret i Jerusalem forbyr markedsføring med plakater i byen, om ikke ordet sex fjernes, skriver Berlingske Tidende.

Det reagerer produsent og distributør sterkt på:

- På samme vis som man ikke kan fjerne ordet Coca fra Coca-Cola, kan man heller ikke gjøre det i dette tilfellet, sier Forum Films talsmann Arya Barak til Jerusalem Post, og karakteriserer beslutningen som latterlig.

På med klærne

Dette er ikke første gang det blir reageret mot markedsføring av filmer i Jerusalem. En lettkledt Sarah Jessica Parker (hovedrolleinnehaveren i Sex and the City) har tidligere blitt erstattet med en mer tekkelig antrukket utgave av skuespilleren, og forut for premieren på Disney-filmen Tarzan, ble plakater av jungelhelten revet ned på grunn av hans minimale klesdrakt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer