Forkynnelse, nei takk

Bank IKKE på denne døra!

Publisert
Sist oppdatert

Du har akkurat satt deg for å spise.

Dingdong.

På utsiden står to pene, kortklipte menn. Om du kjenner Jesus, spør de med en diskret aksent, eller med skarrende vestlandske r'er.

Det du lurer på er: Hvordan kan PR-avdelingen for Jesus være så frekke at de ringer på døra midt i middagstiden? Selv ikke Coca Cola gjør det, og de har hatt som mål å være overalt.

Spar penger, bli like pen

Lars Wessel fra Oslo fikk nok av folk som ringte på døren for å tilby lodd og forkynnelse. Han laget sitt egen nettbutikk hvor du kan kjøpe klistremerker med følgende oppfordring: Salg/forkynnelse nei takk.

- Jeg var lei av å bli forstyrret i mitt eget hjem av mennesker som jeg ikke deler livssyn med eller ønsker å snakke med. Jeg mener at privatsfæren er viktig for alle, og i dagens hektiske samfunn ønsker jeg bare å kunne ha mitt eget hjem for meg selv og mine nærmeste. En slik løsning er en meget enkel, men veldig effektiv måte å kommunisere at man ikke ønsker oppsøkende virksomhet på døren, sier Lars Wessel i pressemelding.

- Med dette ønsker jeg å skape en enkel og rimelig løsning for folk som er plaget av denne typen virksomhet, som verken krever mye innsats ellerressurser.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer