«Et inkluderende strømselskap» og «vi elsker mangfold» er to av beskrivelsene det nyoppstartede strømselskapet Viddakraft har på nettsiden sin.
De lar besøkende på nett velge om de vil se nettsida på norsk, engelsk, polsk, russisk, spansk, tyrkisk eller tysk - og de tilbyr kundeservice på de tre førstnevnte språkene.
- Vi har en god blanding av ulike innvandrergrupper som kunder, men også flere norske kunder, sier daglig leder Filip Krzewski i Viddakraft til DinSide.
Fikk kritikk, fjernet dyr spotavtale
Jurist Thomas Iversen i Forbrukerrådet reagerte tidlig på Viddakrafts forretningsmodell:
- Det framsto som om de ville selge dyr strøm til forbrukere med manglende norskkunnskaper og lite erfaring med strømmarkedet. Spotprisavtalen deres kom opprinnelig særs dårlig ut sammenlignet med andre tilbud, og kunder ville endt opp med å betale mye mer for strømmen enn nødvendig, sier Iversen til DinSide.
Strømavtalen det var snakk om var en spotprisavtale med månedlig fastbeløp på 69 kroner og påslag på åtte øre per kilowattime, en avtale som kom langt ned på lista til sammenligningstjenesten Strømpris.no.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger