Fortollingen tok 16 dager

Tollvesenet skyldte på Posten, og Posten skyldte på Tollvesenet.

TOK TID: Sporingen av Pebble-pakken viser at fortollingen tok 17 dager. Tollvesenet nekter for at de har gjort noe galt.  Foto: OLE PETTER BAUGERØD STOKKE
TOK TID: Sporingen av Pebble-pakken viser at fortollingen tok 17 dager. Tollvesenet nekter for at de har gjort noe galt. Foto: OLE PETTER BAUGERØD STOKKE Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Det tar lengre tid å fortolle en klokke som er bestilt fra en seriøs butikk, enn å sende den med gratis frakt fra Singapore. Jeg er sikkert ikke den eneste som ser djevler og demoner på grunn av dette.

Det forteller Dinside-leseren Bård Kirkeeng. I mai bestilte han en Pebble-smartklokke rett fra produsenten. Den ble sendt fra Signapore 30. mai, og ankom Norge fire dager senere.

Men det skulle ta uker før Kirkeeng kunne hente den på posten.

Se video: Derfor har smartklokka Pebble blitt bedre med ny programvare

Slik gikk turen

  • 30. mai: Klokka blir sendt fra Signapore.
  • 3. juni: Pakken ankommer Norge.
  • 4. juni: Legges til fortolling.
  • 20. juni: Ferdig fortollet.
  • 23. juni: Pakken ankommer postkontoret, og hentes av Kirkeeng.
Klokka brukte altså fire dager fra Singapore til Norge, men hele 16 dager på å bli fortollet. Dermed brukte Pebble-klokka 25 dager på reisen totalt. Kirkeengs kamerat bestilte samme produkt 14 dager etter Kirkeeng, men fikk likevel sin klokke først.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer