Som en følge av strammere økonomi og økte matvarepriser, har flere begynt å følge nøyere med på endringer i dagligvarebutikken. Det er ikke uten grunn at «krympflasjon» ble årets ord i fjor - det er fenomenet hvor butikkene leverer mindre vare til samme gamle pris.
Eksempler på varer som krymper, dukker stadig vekk opp. Det siste vi skrev om var Coops mais.
Men det gjøres også endringer til matvarer som ikke har med volumet å gjøre. Av og til endres også selve innholdet.
Reduserer fettinnholdet
Har du tatt et sveip i melkehylla i det siste, har du kanskje lagt merke til at Q-meieriene har gjort en stor endring til sin helmelk? Oppmerksomme lesere har tipsa DinSide at det plutselig sto 3,7 prosent fett på kartongen, og ikke 4 prosent som det sto før.
Også på Reddit går debatten etter at en bruker la ut bilde av den nye kartongen.
- Hvorfor har Q-meieriene redusert fettinnholdet i helmelka si fra 4 prosent til 3.7 prosent? spør brukeren.
Pressekontakt i Q-meieriene, Kristine Aasheim, bekrefter overfor DinSide at de har redusert fettinnholdet i sin helmelk.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger