Gamle kunder like blide?

Statoil har gått ut med en tung reklamekampanje for sitt gunstige strømtilbud. Men eksisterende kunder får ikke nyte godt av tilbudet, som slutter på en skummel dag.

Publisert

Det var først på vårparten 1998 Statoil Strøm gikk hardt ut i strømmarkedet. Hovedkanalen ifjor var innehavere av Statoil-kort. Selskapet har idag knapt 40.000 kunder og er nok den enkeltaktøren som har kapret flest kunder i det nye konkurransemarkedet.

Så langt har dette ikke vært så vanskelig. Utfordringen har hovedsakelig bestått i å forklare folk at de har betalt alt for mye for strømmen. Statoil har brukt kort-kanalen og konsentrert sine kampanjer i de kommunene der strømmen var dyrest.

Stadig er det mange som betaler for mye, men de store strømleverandørene har etterhvert justert seg ned til et nivå som i det minste er i nærheten av de beste i markedet. De hårreisende overprisene er det nå blitt lenger mellom. Samtidig har nok de kortkundene som har tenkt å bytte strømleverandør allerede gjort det. Budskapet er altså vanskeligere og kommunikasjonen må skje gjennom dyre reklamekampanjer.

Ambisjonene er det ingenting i veien med. Markedssjef Per Vangen i Statoil Strøm sier til DinSide at de vil ta "en tosifret del" av det norske strømmarkedet. Man antar at det finnes noe over 1,8 millioner husstander i Norge, og Statoil er altså ute etter over 180.000 kunder. Bare Oslo Energi har idag flere.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer