Gebyr til selskaper som utnytter coronafrykt

Forbrukertilsynet har ilagt selskaper opp mot 400.000 kroner i gebyr for villedende markedsføring som utnytter folks frykt for å bli smittet med coronaviruset.

MARKEDSFØRING: Tre firmaer må nå betale gebyrer for villedende og aggressiv markedsføring. Illustrasjonsfoto: Shutterstock/NTB Scanpix
MARKEDSFØRING: Tre firmaer må nå betale gebyrer for villedende og aggressiv markedsføring. Illustrasjonsfoto: Shutterstock/NTB Scanpix Vis mer
Publisert

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer