Gebyr til selskaper som utnytter coronafrykt

Forbrukertilsynet har ilagt selskaper opp mot 400.000 kroner i gebyr for villedende markedsføring som utnytter folks frykt for å bli smittet med coronaviruset.

MARKEDSFØRING: Tre firmaer må nå betale gebyrer for villedende og aggressiv markedsføring. Illustrasjonsfoto: Shutterstock/NTB Scanpix
MARKEDSFØRING: Tre firmaer må nå betale gebyrer for villedende og aggressiv markedsføring. Illustrasjonsfoto: Shutterstock/NTB Scanpix Vis mer
Publisert

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer